/Files/images/otsnka/IMG-2d214f7a4c4bf66e60846eca28c6930c-V.jpg Внутрішня система забезпечення якості освіти–це сукупність умов, процедур і заходів у закладі освіти, що забезпечують ефективність освітніх та управлінських процесів, які безпосередньо впливають на якість результатів навчання учнів, забезпечують формування їхніх ключових компетентностей, а також сприяють усебічному розвитку особистості учнів.

АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА

за результатами проведення самооцінювання освітніх та управлінських процесів у Сковятинській ЗОШ І-ІІ ступенів впродовж 2021/2022 н.р.

І. Освітнє середовище

Вимога 1.1.Забезпеченнякомфортних та безпечних умов навчання та праці

Сков’ятинська загальноосвітня школа І-ІІ ст. знаходиться у комунальній власності Борщівської міської ради Тернопільської області (далі – заклад освіти) розташована у селі Сков’ятин Чортківського району Тернопільської області.

Радіусобслуговуванняучнів опорного закладу не перевищує 10 км. Організованопідвезення для 14 учнів, що проживають на відстані більше 3 км. Для цього використовується шкільний автобус. Підвіз відбувається з двох населених пунктів: с. Шишківці, с. Худиївці.

Упродовж трьох останніх навчальних років спостерігається тенденція до зменшення кількості здобувачів освіти (45). Керівник ЗО, Назаревич Мар’яна Богданівна, перебуває на посаді з 23 червня 2021 року,за результатами конкурсного відбору.

Комплектування класів закладу відбувається з урахуванням кількості здобувачів освіти, функціонують 5 повних класів та 1, 4, 7,9 – індивідуальна форма навчання, працюють – 14 педагогічних працівників, бібліотекар та 2 працівників технічного обслуговування. Середня наповнюваність класів –5 учнів.

За результатами спостереження та анкетування учасників освітнього процессу можна зробити висновок про створення у ЗО безпечних умов для учасниківо світнього процесу. Територія та приміщення закладу освіти чисті, охайні. Територія не огороджена парканом, але не доступна для несанкціонованого заїзду транспортних засобів. Заклад освіти має 2 навчальні корпуси: корпус №1 – двоповерхова будівля, де навчаються 1-9 класи, дошкільний заклад «Журавлик»і корпус № 2 – закритий, приміщення старої школи. Проєктна потужність корпусу № 1 –150 місць. На боковому вході корпусу №1 встановлено пандус. Переважно всі батьки та учні оцінили облаштування території, дизайн приміщень ( місця відпочинку, актову залу тощо) чистоту та облаштування навчальних кабінетів, туалетних кімнат, спортивної зали, температурний режим на «відмінно» та «добре».

Всі педпрацівники задоволені освітнім середовищем та умовами праці, 87,5 % учнів подобається перебувати у ЗО, вони відчувають себе у школі комфортно та у повній безпеці. У приміщення ЗО допускаються виключно працівники та учні. Під час освітнього проце на кожному поверсі присутні чергові вчителі та учні для забезпечення порядку в школі. На території виокремлено фізкультурно-спортивну та господарську зони. У закладі освіти наявна власна газова котельня. Фізкультурно-спортивна зона має футбольне поле, необхідні гімнастичні споруди. Окремого ігрового-спортивний майданчик для учнів початкових класів немає.

У закладі освіти наявні внутрішні туалети на І поверсі окремо для дівчаток, хлопчиків. Усі приміщення туалетів потребуть оснащення для дітей з особливими освітніми потребами. Окремого туалету для педпрацівників немає. Туалети відремонтовані і утримуються в належному стані, з дотриманням санітарно-гігієнічних вимог. У приміщенні для миття рук підведена холодна та гаряча вода, наявні електро рушники. Кількість рукомийників становить- 3 штуки. Питний режим,для забезпеченняякого у час карантину, відповідно до вимог здійснення протиепідемічних заходів, кожен учнень забезпечений індивідуальною пляшкою для питної води. Наявні антисептичні засоби.

Також укладено угоди про організацію харчування, обслуговування будівлі та прилеглих територій закладу освіти (дератизація, вивіз сміття, інтернет-підключення), медичне обслуговування учасників освітнього процесу.

Половина опитаних учнів вважають, що їхня думка враховується при оформленні та облаштуванні навчальних кабінетів. Формування мотивуючого освітнього простору, дотримання та популяризація здорового способу життя, формування простору інформаційної взаємодії передбачені у Стратегії розвитку ЗО, річному плані роботи школи на 2021/2022 навчальний рік. Результати щорічно відображені у звітах керівника.

Кількість здобувачів освіти не перевищує проектну потужність закладу освіти та ліцензований обсяг. Навчальні кабінети початкової школи не прохідні, розташовані на І поверсі, кабінети для учнів 5-9 класів – на ІІ поверсі. Приміщення закладу освіти використовуються раціонально, комплектування класів відбувається з урахуванням чисельності здобувачів освіти та площі навчальних кімнат. Є робочімісця для педагогічних працівників. Наявні місця для відпочинку учнів на І та ІІ поверхах.

У ЗО наявні всі необхідні для реалізації освітньої програми функціональні приміщення, оформлення яких поєднує навчально-пізнавальну, мотивуючу, розвивальну складові. Заклад освіти забезпечений навчальними кабінетами і приміщеннями, необхідними для реалізації освітньої програми та забезпечення освітнього процесу. Всі кабінети початкової школи забезпечені ноутбуками, партами, дидактичними матеріалами.

Кабінети фізики, математики, інформатики, майстерня, спортивний зал, бібліотека, лаборантські для хімії та фізики мають достатню кількість обладнання згідно паспортних даних кабінетів Однак, майстерня, спортивний зал потребують оновлення матеріально-технічного забезпечення. Це дозволить забезпечити оптимальні умови для організації освітнього процесу, відпочинку.

У закладі освіти створені умови щодо харчування і формування культури здорового харчування у здобувачів освіти. В обідній залі проведено ремонт, наявні меблі. Відремонтовані кімната для миття рук з наявною гарячою водою, харчоблок із встановленим необхідним обладнанням. Столового посуду є достатня кількість. Наявні щоденне та перспективне меню, які розміщені на інформаційному стенді в обідній залі. Дотримуються санітарно - гігієнічні умови на всіх етапах реалізації продукції. Педагогічні працівники проводять бесіди про корисні продукти, вітаміни та їх вплив на організм. Переважна більшість учасників освітнього процесу (87,5 % учнів, 100% вчителів та 75 % батьків) задоволенні умовами харчування. Однак, 12,5 % батьків висловлюють побажання щодо урізноманітнення асортименту буфету, мотивуючи це тим, що в меню є страви, які їхній дитині не подобаються.

У ЗО створено вільний інформаційний простір: забезпечено бездротовий доступ до Інтернету, швидкістьякого – від 30 до 100 Мбіт/с. Наявний окремий Wi-Fi для пристроїв, що використовуються в освітньому процесі. У кабінеті інформатики частково замінено комп’ютерну техніку. До кожного кабінету у закладіосвіти проведено кабельний інтернет. Оформлення приміщень мають навчально - пізнавальну, мотивуючу, розвиваючу складові. У закладі освіти є: 1 проектор; 6 ноутбуків; 6 комп’ютерів; 1 телевізор; 6 принтерів; 1 ламінатор; 1-н клас обладнаний мультимедійною дошкою; 1 комп’ютерний клас на 5-ти робочих місць. Більшість комп’ютерів мають технічні засоби та інструменти контролю щодо безпечного користування мережею інтернет. Практично всі здобувачі освіти проінформовані щодо безпечного використання мережі інтернет ( як на уроках, так і на позакласних заходах – 100%).

Упродовж трьох останніх років в закладі вжито заходів щодо енергозбереження та забезпечення комфортного повітряно-теплового режиму. Усі вікна замінено на енергозберігаючі, працює автономна котельна. За результатами анкетування 75% опитаних учнів та батьків оцінюють температурний режим у школі на 5 «відмінно», 25 % батьків і учнів – «добре», що підтверджується і спостереженням. Також 87,5 % опитаних учнів і 75 % опитаних батьків оцінили чистоту навчальних приміщень на «відмінно», 12,5 % учнів і 25 % батьків – «добре».Згідно із договором про надання послуг із технічного обслуговування телекомунікаційного обладнання встановлено і функціонує 8 камер зовнішнього відеоспостереження за територією і навчальним корпусом закладу освіти з передаванням даних до серверного комплексу, розташованого в кабінеті керівника.

Керівництво закладу освіти щоденно здійснює огляд території щодо ïï безпечності для організації освітнього процесу. Результати опитування батьків свідчать про те, що вони оцінюють освітнє середовище на високому 75%, по 25 % - достатньому та низькому рівнях. Більшість здобувачів освіти оцінюють освітнє середовище на високому (87,5 %) та достатньомурівнях (12,5 %).

У ЗО оприлюднено Правила поведінки та Правила внутрішнього розпорядку, що ґрунтуються на дотриманні прав людини і спрямовані на формування позитивної мотивації в поведінці учасників освітнього процесу, що підтверджено спостереженням за освітнім середовищем. Учасники освітнього процесу ознайомлені з ними та дотримуються їх, що підтверджують 87,5 % вчителів, учнів та батьків. У 87,5 % випадках батьки впевнені, що їхні права учасника освітнього процесу не порушуються, а якщо інколи порушуються, то вирішуються шляхом діалогу, профілактичних бесід… Переважна більшість здобувачів освіти задоволені психологічним кліматом у школі. Більше половини батьків стверджують, що у закладі реалізуються заходи із попередження та зниження рівня запобігання проявам дискримінації. Розроблені та щорічно проводяться численні тематичні заходи із запобігання та протидії протиправних процесів, профілактики булінгу (цькування), проявів дискримінації в учнівському середовищі. Затверджено в установленому порядку та оприлюднено на сайті ЗО щорічні плани заходів, спрямовані на протидію булінгу (цькуванню). Заходи проводяться відповідно до визначеного плану роботи, що підтверджується результатами опитування учнів, їхніх батьків та вчителів.

Як свідчить більшість (87,5%) батьків, їхні діти йдуть до закладу освіти охоче та в піднесеному настрої. Результати опитування учнів показали, що 87,5% з них відчувають себе психологічно комфортно та безпечно; переважна більшість педагогів (75%) задоволені створеним освітнім середовищем та умовами праці в закладі освіти.

1.2. Створенняосвітньогосередовища, вільноговід будь-яких форм насильства і дискримінації

Заклад освіти залучає представників правоохоронних органів з питань запобігання та протидії булінгу. Результати анкетування засвідчили, що 12,5% учнів відчувають себе психологічно не комфортно у закладі освіти. Причин дискомфорту не булол вказано здобувачами освіти. Водночас, під час опитування, 25 % учнів відмічають, що до них були поодинокі випадки агресії та кепкування збоку однокласників та інших учнів закладу освіти. Більшість учнів звертаються за допомогою найчастіше до классного керівника, керівника закладу освіти, які допомагають у вирішенні даних питань. Правила поведінки учасників освітнього процесу - Кодекс честі (схвалений педрадою № 1 від 27.08. 2021р, затверджений наказом від 27.08. 2021 № 03/1- агп) розміщенийна сайті закладу освіти. Уciучасникиосвітньогопроцессуознайомлені з ним та дотримуютьсявстановлених правил поведінки, про щотакожсвідчатьвідповіді 75% учителів, 87,5% батьківучнів та 100% здобувачівосвіти. У закладі освіти здійснюється постійний (щоденний) контроль, аналіз причин відсутності здобувачів освіти, вживають сявідповідні заходи (працює Рада профілактики, видаються аналітичні накази). Учні не відвідують заняття лише через поважні причини та/або через хворобу, ïx чисельність незначна.

У закладі освіти здійснюється робота з адаптації та інтеграції здобувачів освіти до освітнього процесу, педагогічних працівників — до професійної діяльності. Діагностика адаптації першокласників та учнів 5-го класу до навчання проводиться практичним психологом. Результати аналізуються на педраді та підсумовуються у наказі по закладіосвіти. За результатами опитування: 75% батьків зазначили, що в їхньої дитини ніколи не виникало проблем з адаптацією у закладіосвіти; всі педагоги вважають, що в закладі освіти вживаються заходи, які допомагають учителям адаптуватись до змін умов праці. Педагогічний колектив закладу освіти систематично працює над тим, щоб освітнє середовище було вільне від будь-яких форм насильства та дискримінації. У закладі освіти панує атмосфера довіри та спільної взаємодії педагогів i учнів.

З батьками проводиться профілактична робота щодо попередження кібербулінгу та безпечного використання мережі інтернет, що підтверджує більшість опитаних батьків (87,5%). Питання попередження кібербулінгу розглядалися на загальношкільних батьківських зборах.

Навчальні приміщення початкових класів обладнані засобами навчання відповідно до вимог НУШ. Під час анкетування учні зазначають, що на уроках та позаурочних заходах використовуєтьсямультимедійнеобладнання (75% учнів), комп’ютернатехніка (87,5 %), спортивнийінвентар (87,5 %), наочність (87,5%). Однак, наявне у закладі освіти навчальне обладнання використовується педагогами не завжди раціонально та функціонально.

Здобувачі освіти та працівники ЗО обізнані з вимогами охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правилами поведінки в умовах надзвичайних ситуацій. Здебільшоговчителіпроводятьінструктажі перед виконаннямлабораторних та практичнихзавдань. 87,5 % учніввказали, що учителі та керівник ЗО регулярно інформують їх з питань безпеки життєдіяльності. Медпрацівником закладу проводяться навчання/інструктажі з питань надання домедичної допомоги, реагування на випадки травмування або погіршення самопочуття здобувачів освіти та працівників під час освітнього процесу. У навчальних кабінетах підвищеного ризику (фізики, майстерні, інформатики) та перед входом до спортивної зали оприлюднено правила поведінки під час навчальних занять. На кожному поверсі розміщено план евакуації, номери телефонів екстрених служб. Також наявні інформаційні куточки з короткими правилами поведінки, інформацією про засоби, які можуть врятувати життя: «Куточок цивільного захисту», «Пожежна безпека». Нещасних випадків у ЗО за останні 5 років не зафіксовано. Питання щодо роботи педагогічного колективу з охорони праці та безпеки життєдіяльності заслуховувалися на засіданні педагогічної ради, на нарадах при керівнику. Педагогічні працівники та керівництво в разі нещасного випадку діють у встановленому порядку та знають алгоритм реагування на випадки травмування учнів. Алгоритм у разі нещасного випадку у закладі освіти розроблений та розміщений на інформаційному стенді у вестибюлі. У річному плані роботи закладу освіти є розділ «Заходи щодо дотримання техніки безпеки і санітарногігієнічних норм. Охорона здоров’я і життя учасників освітнього процесу, оздоровлення здобувачів освіти» За результатами проведенного опитування всі учні зазначили, що вони поінформовані стосовно правил безпеки.

У закладі освіти наявна бібліотека, ресурси якої використовуються для навчальних занять. Однак, для проведення масових позаурочних заходів приміщення потребує збільшення площі. 87,5% опитаних учнів зазначили, що відвідують шкільну бібліотеку для самопідготовки, консультацій, проєктної роботи, 12,5 % - для отримання необхідної літератури та підручників.

1.3. Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору.

Приміщення на території закладу освіти облаштовуються з урахуванням принципів універсального дизайну та розумного пристосування.

Здобувачів освіти з особливими освітніми потребами в закладі освіти немає, але згідно зі ст. 3 Закону України про освіту в Україні створюються рівні умови доступу до освіти. В разі потреби адміністрація закладу та педагогічні працівники готові створити усі необхідні умови навчання дітей з ООП та їх батьків.

Поряд з тим, є потреба в удосконаленні освітнього середовища закладу освіти, а саме:

Потреби у вдосконаленні освітнього середовища закладу:

- облаштування безпечного ігрового майданчика для учнів 1-4 класів;

- майстерня, спортивний зал потребують оновлення матеріально-технічного забезпечення;

- педагогам раціонально та функціонально використовувати навчальне обладнання;

- максимальне використання ІКТ під час проведення навчальних занять та у позаурочний час;

- потребує обладнання туалетів окремими кабінками, та пристосувань для дітей з ООП.

- відсутнє стаціонарне гардеробне приміщення

Рівні оцінювання за вимогами:

1.1. Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці –достатній рівень;

1.2. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства і дискримінації - достатнійрівень;

1.3. Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору – достатній рівень.

За напрямком 1: достатній рівень

Рівні оцінювання:

Вимога/правило Рівень освітньої діяльності
1.1. Вимагає покращення
1.2. Вимагає покращення
1.3. Вимагає покращення
За напрямом 1.: ВИМАГАЄ ПОКРАЩЕННЯ

НАПРЯМ 2.

Система оцінювання здобувачів освіти

2.1. Наявність системи оцінювання результатів навчання учнів, яка забезпечує справедливе, неупередженнє, об’єктивне та доброчесне оцінювання

У ЗО забезпечено публічність інформації щодо критеріїв оцінювання (вебсайт закладу), а правила і процедури оцінювання висвітлено у змісті освітньої програми. Питання оцінювання навчальних досягнень також неодноразово розглядалося на засіданнях педагогічної ради закладу. Усі медпрацівники зазначили, що інформують учнів про критерії оцінювання навчальних досягнень, найбільше – на початку навчального року (87,5%) та перед вивченням кожної теми (75 %). Інформування про критерії оцінювання також відзначили як учні, так і батьки: 87,5% учнів відповіли, що отримують інформацію про критерії, правила і процедури оцінювання, інші 12,5% отримують таку інформацію у разі звернення до вчителя; всі батьки теж дали відповідь, що ознайомлені з критеріями оцінювання навчальних досягнень дітей. 100% вчителів зазначили, що під час оцінювання навчальних досягнень користуються рекомендаціями МОН, при цьому 87,5% адаптують критерії МОН до умов роботи закладу. Ще 12,5% відповіли, що розробляють власні критерії, в тому числі спільно з дітьми.

Що стосується справедливого оцінювання навчальних досягнень учнів, то у відповідях на запитання анкет 87,5% опитаних учнів вважають, що оцінювання результатів їхнього навчання у закладі освіти є справедливим і об’єктивним, це підтверджується також і аналогічними відповідями 87,5 % опитаних батьків.

Формувальне оцінювання повною мірою застосовують вчителі початкової ланки, а вчителі базової та старшої школи – лише окремі елементи. Педагоги надають здобувачам освіти час на обдумування відповіді, супроводжують відповіді учнів уточню вальними запитаннями, забезпечують зворотний зв'язок щодо якості виконання завдання, відзначають досягнення учнів та підтримують у них бажання навчатися. 50% опитаних учнів переконані, що у школі оцінювання їхніх навчальних досягнень відбувається з метою відстеження індивідуального прогресу, ще 25% - з метою визначення рівня знань, умінь і навичок. 87,5% опитаних учнів зазначили, що отримують від вчителів інформацію щодо визначення шляхів покращення результатів навчання та заохочення до подальшого навчання. З метою надання здобувачам освіти підтримки у їхньому навчанні педагогами проводяться індивідуальні та групові консультації. Учителі знаходять індивідуальний підхід до кожного учня, використовують сучасні прийоми та форми роботи для кращого засвоєння навчального матеріалу.

2.2 Систематичне відстеження результатів навчання кожного учня та надання йому підтримки в освітньому процесі.

У ЗО розроблено та затверджено «Положення про моніторинг якості освітнього процесу», у якому передбачено основні напрями моніторингу. Питання моніторингів результатів навчання здобувачів освіти впродовж 2020-2022 років неодноразово розглядалися на засіданнях педагогічної ради: про моніторинг навчальних досягнень учнів, про моніторинг дистанційного навчання, про стан викладання навчальних предметів НУШ. За результатами моніторингів здійснюється аналіз результатів навчання здобувачів освіти, приймаються рішення щодо їх коригування.

2.3. Спрямованість системи оцінювання на формування в учнів відповідальності за результати свого навчання, здатності до само оцінювання.

У річному плані роботи на 2021/2022н.р. заплановано проведення 2 моніторингів навчальних досягнень здобувачів освіти. ЗО сприяє формуванню у здобувачів освіти відповідального ставлення до результатів навчання: 87,5% із 8 опитаних учнів зазначили, що результати навчання залежать виключно від їхньої праці та наполегливості, менше половини (50%) – від мотивації батьків до навчання та від рівня викладання. 87,5% учнів відповідально ставляться до навчання, усвідомлюють його важливість для подальшого життя. У ході спостереження за навчальними заняттями виявлено, що лише незначна кількість педагогів передбачає ситуації вибору рівня навчальних завдань. 75% медпрацівників зазначили, що використовують на уроках прийоми самооцінювання, ще 12,5% - взаємне оцінювання.

Потреби у вдосконаленні системи оцінювання здобувачів освіти:

- спрямування системи оцінювання, на оволодіння учнями ключовими компетентностями;

- використання різнорівневих завдань та надання учням права самостійно обирати рівень контрольних та домашніх завдань;

- впровадження прийомів формувального оцінювання;

- використання гаджетів в освітньому процесі, зокрема для користування LearningАpps.org, Kahoot, Plickers та інше;

- присвячення більшої уваги формуванню навичок само- та взаємо оцінювання здобувачами освіти.

Рівніоцінювання за вимогами:

2.1. Наявність відкритої, прозорої і зрозумілої для здобувачів освіти системи оцінювання їх навчальних досягнень– достатній рівень;

2.2. Застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування результатів навчання кожного здобувача освіти – достатній рівень;

2.3. Спрямованість системи оцінювання на формування у здобувачів освіти відповідальності за результати свого навчання, здатності до самооцінювання – рівень, щовимагає покращення .

Вимога/правило Система оцінювання здобувачів освіти
2.1. Вимагає покращення
2.2. Вимагає покращення
2.3. Вимагає покращення
За напрямом 2.: ВИМАГАЄ ПОКРАЩЕННЯ

НАПРЯМ 3.

Педагогічна діяльність
3.1.Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти

У всіх учителів ЗО наявні календарно–тематичніплани. КТП відповідають освітній програмі закладу, навчальним програмам, державним стандартам загальної середньої освіти. При розробці КТП усі опитані педагоги користуються рекомендаціями МОН; 87,5% використовують власний досвід; 62,5% - зразки, що пропонуються фаховими виданнями.

У ході роботи практично усі вчителі ЗО аналізують виконання календарно –тематичного планування за попередній рік і вносять корективи у КТП на наступний рік. При аналізі враховуються контингент і особливості класів, зміни в освітній програмі, враховуються умови роботи з використанням технологій дистанційногонавчання. Втручання у процесс розроблення КТП з боку керівництва не відчуває жоден педагог.

Більшість вчителів використовують у своїй роботі під час проведення навчальних занять технології, спрямовані на оволодіння учнями ключовими компетентностями. Відбувається розвиток насамперед таких компетентностей: спілкування державною мовою, математична компетентність (не тільки на уроках математики), компетентності у галузях природничих наук, інформаційно - комунікаційна. Зосереджується увага педагогів ще й на розвиток таких ключових компетентностей, як громадянська, культурна, екологічна компетентності, ініціативність та підприємливість, навчання впродовж життя.

У закладі освіти Організовано навчання за дистанційною формою учнів 1-9 класів на платформі Google Classroom. Навчання проводиться як у синхронному, так і в асинхронному режимах.

Переважна більшість вчителів старшої школи (9 класи) добирають завдання диференційовано. У змісті домашніх завдань вчителі використовують завдання, спрямовані на оволодіння учнями ключовими компетентностями, беруть участь у формуванні та реалізаціїі індивідуальних освітніх траєкторій, у тому числі за власною ініціативою.

У 2021/2022н.р. організовано індивідуальну форму навчання для учнів 1, 4, 7,9 класів (через малу наповнюваність) .

Педагогічні працівники використовують як власні освітні ресурси (презентації, дидактичні матеріали тощо), так і друковані та електронні джерела.Розроблені ресурси широко використовуються педагогами під час проведення навчальних занять. Більшість учителів використовують зміст предмета для формування суспільних цінностей, виховання патріотизму у здобувачів освіти у процесі їх навчання, виховання та розвитку. У навчальних приміщеннях початкової школи робочі місця для вчителя обладнані комп’ютером та принтером, а також комп’ютером та принтером забезпечена учительська. Їх активно використовують вчителі при проведенні навчальних занять та при створенні інформаційних ресурсів. Нажаль не кожен вчитель середньої школи забезпечений ноутбуком і принтером.

3.2. Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників

Педагогічні працівники ЗО забезпечують власний професійний розвиток, обираючи різні форми підвищення професійної кваліфікації (курси ІППО – 100%, самоосвіта – 87,5%, методичні семінари – 75%, тренінги, майстер-класи, вебінари – 50%, конференції – 37,5%, онлайн - курси – 25%). Що стосується тематики для професійного зростання за останні 3років, педагоги найчастіше обирають методичні аспекти викладання предметів та курсів (87,5%), використання інформаційно-комунікаційних технологій в освіті (75%), форми організації освітнього процесу (62,5%), психологічні особливості роботи зі здобувачами освіти різних вікових категорій (50%).

Щорічно окремі педагоги забезпечують участь здобувачів освіти у конкурсах «Кенгуру», «Левеня», "Я – майбутнє України, "Соняшник", "Колосок", "Міжнародний конкурс української мови ім. П. Яцика";

- Олімпіадах 2021-2022 н.р. : ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з трудового навчання, ДИПЛОМ ІІ ступеня, учень 8-го класу Ганущак Артур; Всеукраїнської учнівської олімпіади з англійської мови, ДИПЛОМ ІІІ ступеня, учень 9-го класу Чейпеш Ігор

- МАН 2021-2022 н.р. – секція «Українська література» ДИПЛОМ І ступеня, Євдокімов Едуард учень 6-го класу.

62,5% опитаних учнів вважають, що їхня думка завжди і повною мірою враховується в освітньому процесі, 37,5% - враховується з окремих предметів. Переважна більшість педагогічних працівників використовують форми роботи, спрямовані на формування партнерських взаємин зі здобувачами освіти, застосовують особистісно-орієнтований підхід.

3.3. Налагодженняспівпрацізіздобувачамиосвіти, їх батьками, працівниками закладу освіти

У ЗО налагоджено співпрацю з батьками. Співпраця відбувається у різних формах: класні збори, індивідуальні консультації, лекції, тренінги, майстер-класи, що сприяє налагодженню партнерських взаємин. Забезпечується зворотній зв'язок. Більшість батьків задоволені комунікацією між учасниками освітнього процесу.

Педагогічні працівники закладу освіти надають методичну підтримку колегам, обмінюються досвідом. 87,5% педагогів задоволені психологічним кліматом у ЗО та стверджують, що у школі створені всі умови для співпраці, 12,5% дали відповідь, що співпраця є переважно ситуативною. В закладі освіти функціонує методобєднання вчителів молодших класів. (Чи функціонують шкільні методичні об’єднання, школа молодого вчителя?)

3.4. Організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності

У ЗО розроблене та затверджене в установленому порядку Положення про дотримання принципів академічної доброчесності. (схваленого педагогічною радою від 25.10. 2021р.)

87,5% опитаних учнів вказують, що вчителі регулярно інформують їх про засади академічної доброчесності. Під час спостереження за проведенням навчальних занять відзначено, що більшість учителів інформують учнів про дотримання основних засад та принципів академічної доброчесності під час проведення навчальних занять та у позаурочній діяльності. Також класні керівники, дирекція закладу проводять бесіди щодо використання засад академічної доброчесності.

Потреби у вдосконаленні педагогічної діяльності педагогічних працівників:

- застосування технології критичного мислення під час проведення навчальних занять;

- детальне інформування учнів про правила дотримання академічної доброчесності.

Рівніоцінювання за вимогами:

3.1. Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти –

достатній ;
3.2. Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників– достатній ;

3.3. Налагодження співпраці зі здобувачами освіти, їх батьками, працівниками закладу освіти– достатній ;

3.4. Організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності -достатній.

Рівні оцінювання:

Вимога/правило Педагогічна діяльність
3.1. Вимагає покращення
3.2. Вимагає покращення
3.3. Вимагає покращення
3.4. Вимагає покращення
За напрямом 3.: ВИМАГАЄ ПОКРАЩЕННЯ

НАПРЯМ 4.

Управлінські процеси


4.1. Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань

Стратегія розвитку ЗО розроблена на 2020 - 2025 роки, схвалена рішенням педагогічної ради від 31.08.2020 року № 1, затверджена засновником та оприлюднена на вебсайті закладу, спрямована на підвищення якості освітньої діяльності, є чіткою і вимірюваною за кожним напрямом внутрішньої системи забезпечення якості освіти. Річний план роботи ЗО реалізує стратегію розвитку, містить аналіз роботи закладу за попередній навчальний рік, враховує результати комплексного самооцінювання, проведеного у 2021/2022н.р., та освітню програму, до розроблення якого залучені керівництво та педагогічні працівники, про що свідчить опитування. Більшість педагогічних працівників засвідчили, що залучалися до розроблення Стратегії розвитку (75%), річного плану роботи (87,5%) та освітньої програми закладу (87,5%).

Діяльність педагогічної ради спрямована на реалізацію річного плану та стратегії розвитку закладу. 75% педагогічних працівників вважають, що вони є активними у прийнятті рішень та що педагогічна рада закладу освіти функціонує системно. У закладі розроблено та оприлюднено Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти, що визначає стратегію (політику) й процедури забезпечення якості освіти відповідно до законодавства.

У ЗО проведено самооцінювання якості освітньої діяльності, результати використані у щорічному звіті директора та оприлюднені на вебсайті ЗО. За результатами самооцінювання розроблено заходи з удосконалення освітніх та управлінських процесів. Важливим напрямом стратегії розвитку ЗО є формування безпечного, комфортного, сучасного освітнього середовища.

4.2. Формуваннявідносиндовіри, прозорості, дотриманняетичних норм

Керівник закладу вживає заходів для створення належних умов діяльності: вивчає стан матеріально-технічної бази, планує її розвиток, щорічно подає засновнику пропозиції до запиту на фінансування освітнього процесу, звертається з клопотаннями про виділення коштів для сучасного обладнання кабінетів, для обладнання закладу відповідно до вимог правил пожежної безпеки, для ремонту харчоблоку.

Керівник ЗО сприяє створенню психологічно комфортного середовища для здобувачів освіти, їх батьків, педагогічних та інших працівників закладу. 87.5% опитаних педагогічних працівників вважають, що між керівництвом та педпрацівниками налагоджено конструктивну співпрацю, 100% впевнені, що без побоювань можуть висловлювати власну думку, 87.5% запевнили, що розбіжності, які виникали між ними і керівником школи, вирішуються конструктивно. 87,5% опитаних учнів стверджують, що їм комфортно у школі та подобається там перебувати. Керівництво ЗО доступне для спілкування з учасниками освітнього процесу. 87.5% опитаних батьків підтвердили, що їм завжди вдається поспілкуватись з керівництвом та досягти взаєморозуміння. 87,5% педагогічних працівників та всі учні теж стверджують, що керівництво ЗО відкрите для спілкування.

ЗО забезпечує змістовне наповнення та вчасне оновлення інформаційних ресурсів. На вебсайті ЗО оприлюднено необхідну інформацію про діяльність відповідно до статті 30 Закону України «Про освіту», що вчасно оновлюється. Забезпечується розміщення та регулярне оновлення актуальної інформації для учасників освітнього процесу у розділах вебсайту: «Учням та батькам», «Життя школи», Дистанційне навчання, новини законодавства в умовах воєнного стану.

Спостереження за освітнім середовищем показало, що більше половини опитаних батьків (75%) вказали, що інформацію про діяльність ЗО отримують з двох джерел: від класного керівника та на батьківських зборах. Тепер ще і з вебсайту ЗО.

4.3. Ефективністькадровоїполітики та забезпеченняможливостей для професійногорозвитку педагогічних працівників

У ЗО кадровий склад відповідає ліцензійним умовам. З 14-ти педагогічних працівників 10 працюють за фахом. Вакансії у ЗО відсутні (на даний час).

Адміністрація ЗО сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників. Усі педагоги вказали, що у ЗО створені умови для постійного підвищення кваліфікації, позачергової атестації, добровільної сертифікації та нема жодних перешкод для їхнього професійного розвитку. Переважна більшість опитаних учасників освітнього процесу (87,5% батьків, 87,5% учнів, 87,5% педагогічних працівників) вважають, що їхні права в ЗО не порушуються. Більшість опитаних батьків (62,5%) вважають, що їхні пропозиції враховуються під час прийняття управлінських рішень. 87,5% педагогічних працівників вказали, що керівництво враховує їхні пропозиції щодо підвищення якості освітнього процесу.

4.4. Організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою

Керівник та педагогічний колектив закладу підтримує освітні та громадські ініціативи учасників освітнього процесу, спрямовані на розвиток закладу та участь у житті місцевої громади. За ініціативою батьків, учнів, учителів і за підтримки керівництва у закладі проводяться флешмоби «Діти України за мир», проєкти: «Допоможи солдату», «Янголи Небесної Сотні», «Знай наших», «Сортування сміття», «Великодній благоустрій »…, культурні та спортивні заходи. 87,5% педагогічних працівників підтвердили, що керівництво підтримує їхні ініціативи щодо розвитку закладу. Хоча учні (37,5% опитаних учнів) за результатами анкетування вказали, що найбільш активно задіяні у ініціативах, які організовуються у класі.

Режим роботи ЗО враховує потреби учасників освітнього процесу, особливості діяльності закладу. Розклад навчальних занять сформований відповідно до освітньої програми та відповідає санітарногігієнічним нормам. Переважна більшість опитаних батьків (87,5%) задоволені організацією освітнього процесу у школі. 87,5% опитаних учнів відповіли, що розклад занять їх задовольняє. 12,5% учнів відзначили перевантаження розкладу не потрібними предметами.

4.5. Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності

Керівництво ЗО сприяє реалізації індивідуальних освітніх траєкторій здобувачів освіти. Вивчення документації показало, що у школі реалізуються індивідуальні освітні траєкторії здобувачів освіти за заявами батьків та за ініціативою ЗО. У закладі розроблено, погоджено педагогічною радою, затверджено директором та оприлюднено на сайті «Положення про академічну доброчесність здобувачів освіти, педагогічних працівників» (прийняте на педраді № 3 від 25.10.2021 року) в Сков’ятинській ЗОШ І-ІІ ступенів Чортківського району Тернопільської області, передбачено механізми забезпечення академічної доброчесності, порядок виявлення та встановлення фактів її порушення, види академічної відповідальності педагогічних працівників та учнів за конкретні порушення академічної доброчесності. Переважна більшість опитаних учнів (87,5%) та усі педагогічні працівники поінформовані про необхідність дотримуватись академічної доброчесності. Усі педагогічні працівники та учні за результатами анкетування дали відповідь, що керівництво ЗО забезпечує проведення освітніх та інформаційних заходів, спрямованих на формування негативного ставлення до корупції (на уроках, позаурочних заходах, через електронні ресурси, бесіди).

Потреби у вдосконаленніуправлінськихпроцесів:

- передбачення у стратегії ЗО перспективи функціонування та сталого розвитку закладу освіти.

-складання нового статуту згідно з наказом МОН України іншими нормативно-правовими актами.

Рівні оцінювання за вимогами:

4.1. Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань – достатній;

4.2. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм – високий;

4.3. Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників – високий;

4.4. Організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою – високий;

4.5. Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності – достатній.

Рівні оцінювання:
Вимога/правило Управління
4.1. Вимагає покращення
4.2. Високий
4.3. Високий
4.4 Високий
4.5 Вимагає покращення
За напрямом 4.: ВИМАГАЄ ПОКРАЩЕННЯ
Кiлькiсть переглядiв: 123

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.